4 minutes reading time (791 words)
Öne Çıkarılmış

Taj Mahal, Son Notlar, Nepal'e Yolculuk

Hindistan’dan ayrılmadan önce tabi ki Agra şehrinde bulunan ve dünyanın yeni yedi harikasından biri kabul edilen Taj Mahal’i ziyaret ettim. Trenle Delhi’den Agra’ya yolculuk 4 saat sürüyor. Burası küçük ve gittikçe sanayileşen bir şehir, önemli yapıları Agra Kalesi, küçük Taj Mahal (Bibi Ka Maqbara) ve Taj Mahal. Bibi Ka Maqbara çok az sayıda ziyaretçisi olan; tatlı bir bahçesi, ortalıkta koşturan yavru maymunları ve tepesinde şahinlerin turladığı bir anıtmezar.

Asıl Taj Mahal’i ise ilk olarak akşamüstü güneş batarken, tuktuk şoförümüzün önerdiği üzere kurumuş bir nehrin karşı kıyısından seyrettik, çay içtik. (Ben, Amerikalı arkadaşım Ryan ve trende tanıştığımız İngilizler)

Geceyi buraya 5 dakika mesafedeki güzel ama klimasız bir hostelde geçirdik. Sabah hava daha karanlıkken çıktık güneşin doğuşunu seyretmek için. Bir de gittik giriş biletini 2 km uzaktaki bir binadan almak gerekiyormuş. Hızlıca oraya gittik kitimizi aldık (şişe su, galoş ve servis bileti), hemen servise atlayıp geri döndük ama güneşin ilk anını kaçırmıştık. Yine de Taj Mahal’in o ihtişamlı kubbelerini günün ilk ışıklarında ve serinliğinde gördük, fazla insan da yoktu, rahat rahat dolaştık. Kocaman ve çok bakımlı bir bahçesi var, anıtın içine girip çıktıktan sonra burada saatlerce oturduk. Anıtın içi tamamen mermer kaplı, çok dikkat çekici bir şey yok. Dışarıda nereden fotoğraf çekmeniz “gerektiğini” gösterip bahşiş isteyen abiler var, yaratıcılığı engellemek için var güçleriyle çalışıyorlar. Benim Taj Mahal’den beklentim çok fazla olduğu için Hindistan’da gördüğüm çoğu yapıdan daha az etkiledi beni. Ama kesinlikle etkileyici.

Hindistan, Son Notlar

Delhi’de kaldığımız evle ilgilenen ve kafamdaki Hindistan tablosunun başrolleri olan aileden bahsetmek istiyorum biraz: baba Ram (26), anne Buca (24) ve Samir (2). Bire bir tanıdığım en iyi niyetli ve maddi durumu en kötü insanlar. Ram aynı anda 3 işte çalışıyor, aynı zamanda yemek yapıyor, Samir’e bakıyor ve mümkün olduğunca eğlendiriyor. Sıska bir adam, 50-55 kilo falandır. Buca daha yapılı, elinden her iş gelir, evle ilgilenirken bir gözü hep Samir’de. Yaşı 24 ama 35 gösteriyor. 18 yaşındayken evlenmişler Ram’la. Bir gün bize koca koca albümler getirip düğün fotoğraflarını, Samir’in doğumunu, akrabalarını gösterdiler.

1,5 ay süresince neredeyse bütün akşam yemeklerimi Samir’le karşılıklı yedim. Çok akıllı, aşırı tatlı, süper atletik (masa ve sandalyelere maymun gibi tırmanır) kara kuru bir sıpa. Hep yaramazlık yapar, “mami,mami” diye annesinin peşinde koşar ve bol bol poposuna şaplak yerdi.

Çok klişe olacak ama Hindistan’da hayata bakışımı değiştiren şeylerden biri de yogayla tanışmam oldu. Gittiğim her şehirde derslere katıldım ve hepsinden çok keyif aldım. Delhi’deki ev arkadaşlarımın çoğunun yogaya ilgili ve bazılarının bilgili olması da beni iyice motive etti.

Ama beni asıl etkileyen olay Hindistan’dan ayrılmadan bir hafta önce, saat sabah 5 sularında, evimize yakın bir parkta gerçekleşti. Birkaç kişi sabah serinliğinde (35 derece) koşuya çıktık. Sokaklar bomboştu, müthiş zevk alarak koştuk parkın içine girene kadar. Ta ki 20’şerli gruplar halinde yoga yapan amca ve teyzeleri görene kadar. Tahminimce yaş ortalamaları 60 olan yüzlerce insan sabahın 5’inde yoga yapıyordu. Her sabah yaptıklarını öğrenince sonraki gün biz de katıldık. Ne olur ne olmaz diye yanımıza para da aldık, ama gördük ki tek amaçları sağlıklı yaşamak için güzel bir sosyal ortam oluşturmak. Hepsi çok nazik ve güleryüzlüydü, her hareketi bize İngilizce anlattılar. En keyifli kısmı da egzersizler bitince var gücümüzle kahkaha atmamızdı, çok rahatladım. Maalesef sadece 3 gün katılabildim, son günlerimdi.

Nepal'e Doğru

Gelelim Nepal yolculuğuna. Biraz duygusal anlar yaşayarak evden ayrıldım ve son defa olarak Delhi tren istasyonunun yolunu tuttum. Hindistan’dan Nepal’e giden bir demiryolu yok, sınıra en yakın durak olan Gorakhpur’a bilet aldım. Kocaman iki çantayla yolculuk gerçekten çok zordu. Birini kafamın altına koyup diğerine de sarılarak 10 saat kadar uyudum. Uyandığımda aşağı baktım (3. katta yatıyordum) ve halime şükrettim; 2 kişilik yerde 8 kişi çözülmesi zor bir puzzle şeklinde yatıyordu. 13 saatte vardık. İstasyondan çıkınca taksici abiler sınıra kadar 250(10 tl) rupiye götürmeyi teklif etti, ama rahata alışmamak için otobüse yöneldim. 3 saatte sınıra vardık.

b2ap3_thumbnail_10982589_10153043630054525_4237727769456125695_o.jpg

b2ap3_thumbnail_10549249_10153043626259525_7832390821512827724_o.jpg

Sınırda 25 dolara 15 günlük Nepal vizesi aldım. 1 tl 50 Nepal rupisiymiş, burda daha zenginim! CocaCola sponsorluğundaki bir restorantta doyurucu bir Thali yedim, çok güzeldi. Otobüs bileti almak için oradaki seyahat acentalarından kapısında WiFi yazan birine yöneldim. Kathmandu’ya bilet alacaktım. Oradayken şansıma 1 hafta önce Nepal’de olan Amerikalı bir arkadaşımla internettekonuştuk. Pokhara diye çok güzel bir şehir olduğunu ve benim çok seveceğimi söyledi. Ben de planımı değiştirip Pokhara’dan geçen bir otobüse bilet aldım. Şehir hakkında hiçbir araştırma yapamadan otobüsüm kalktı. İlk durağa gitmeden önce bir hale girdik, 2 saat boyunca otobüsün üstüne meyve sebze yüklediler. Bu sırada hava karardı ve otobüsün içinde sadece ben vardım, garip bir durumdu. Neyse 9 gibi yolcuları alıp yola koyulduk. Otobüs felaket sallanıyordu, camların kenarında plastik olmadığından sürekli bir gürültü vardı.

b2ap3_thumbnail_1780027_10153043626249525_4033503769779043414_o.jpg

Gece 12’de yemek molası verdik, yemekhane gibi bir yerde herkes Thali yedi, aylar sonra ilk defa kırmızı et yedim. (Nepal’de Hinduism yaygın değil, genelde bufalo olmak üzere kırmızı et yiyorlar) Sabah 3’te Pokhara’da, bomboş bir kavşakta indim, hafif yağmur çiseliyordu.